poniedziałek, 6 października 2014

Aby każdy kolejny dzień był wyjątkowy


Jakiś czas temu, w związku z wygranym wyzwaniem na blogu Digi Scrap, zostałam zaproszona jako gościnna projektantka. Dziś właśnie jest moja prezentacja i inspirująca praca na blogu Digi Scrap, gdzie serdecznie was zapraszam.



W ramach inspiracji stworzyłam kartkę ze stempelkiem "Żyj tak, aby każdy kolejny dzień był wyjątkowy", który można nabyć na Digi Scrap. Stworzyłam tutaj na bazie stempelka shaker boxa, używając do tego celu delikatnych półprzeźroczystych cekinów. Babeczkę pokolorowałam zwykłymi mazakami. 

Wykorzystałam kiviowy papier Lacy Sunset. Dwie główne róże to moje dzieła. Dodałam kilka różyczek tiulowych i bordowych, oraz cudny dekor z Eko - Deco, który potraktowałam, podobnie jak brzegi kartki, złotym tuszem.




I jak wam się podoba taka optymistyczna kartka? Myślę, że może posłużyć na wiele okazji. Jak będą chętni, mam w przygotowaniu własny kursik do takiego shaker boxa. 

EDIT:

Jak są chętni, to dodaję kursik na mojego shaker boxa :) Różni się on od innych boxów tym, że jest on tworzony na bazie kartki a nie na już gotowej kartce czy oddzielnie i umieszczany na pracy.

Przygotowujemy bazę, papier scrapowy, jakieś tło do boxa (u mnie arkusz z wydrukowanym stemplem ale równie dobrze może to być inny kawałek papieru scrapowego), taśma dwustronna grubsza (u mnie 2 mm), jakieś drobinki błyszczące, np cekiny, okładka od skoroszytu, klej, nożyczki, ewentualnie rameczka ozdobna.

1. Papier scrapowy przycinamy do formatu bazy i wycinamy w nim otwór shaker boxa - szczęśliwi posiadacze maszynek mogą szaleć i przebierać w kształtach wykrojnikowych, ja ograniczyłam się do najprostszego koła ;)


2. Wycięty otwór boxa można ozdobić jakąś dodatkową rameczką. 


3. Odwracamy papier na drugą stronę i przyklejamy wycięty z okładki skoroszytu kawałek plastiku większy niż nasz otwór.


4. Na bazę kartki w odpowiednim miejscu przyklejamy tło boxa - u mnie to stempelek Digi Scrap. Trzeba zwrócić uwagę by ten arkusik był większy niż nasz otwór. W przypadku grafiki dodatkowo należy go w dobre miejsce przykleić, by całość obrazka była w shaker boxie widoczna. Trochę tu jest zabawy ;)


5. Kolejny etap to zabawa z taśmą dwustronną bądź kosteczkami dystansowymi. Ważna tu jest grubość taśmy - musi być większa niż nasze błyszczące drobinki, by stworzyć odpowiednią wysokość shaker boxa i by cekiny mogły swobodnie się poruszać. Najważniejsze to stworzyć z taśmy "zagrodę" czyli zamknięty obszar, w który wsypiemy cekiny. Musi on być większy o minimum kilka milimetrów niż otwór z okienkiem. Dodatkowo na bazie podklejamy tą samą taśmą w kilku miejscach.


6. I teraz w naszą "zagrodę" wsypujemy cekiny bądź inne błyskotki. Następnie odklejamy zabezpieczenia taśmy i przyklejamy przygotowany wcześniej arkusz z okienkiem.
 


 I tak kartka z boxem jest gotowa do dalszego ozdabiania ;) Mam nadzieję, że komuś się ten kurs przyda. Bardzo was proszę o podanie linku zwrotnego do tego postu, jak będziecie z mojego kursu korzystać i zapraszam także do chwalenia się w komentarzach swoimi dziełami.


A moja karteczka poleci na wyzwania tekturkowe na blogu Kartkowe ABC oraz Paper Passion.



Pozdrawiam ciepło i jesiennie :)

32 komentarze :

  1. Piękna praca!
    Shaker box - jestem bardzo zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba :-)
    fajna kocykowa kartka, mam trochę kratkowych papierków i nie bardzo mam na nie pomysła, a tu proszę!

    fajna inspiracja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się kratki głównie z kuchennymi dziełami kojarzą ;) Ale masz rację - tak ciepło i kocykowo wyszło ;)

      Usuń
  3. Aniu, pięknie inspirujesz:-*
    Kursik - jak najbardziej:-)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. KAetka jest cudowna , a te rozyczki rzeczywiscie sa zjawiskowe !

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastyczna karteczka czekam na kursik

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Może po Twoim kursie zmobilizuję się do shaker boxa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne te różyczki, wspaniała kompozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna karteczka z pięknymi kwiatuszkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. http://kartkomaniaczki.blogspot.com/2014/10/jedna-roza.html dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam pojęcia jak się robi takie kartki, a tu proszę kursik, może się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Bardzo mi się podoba ta karteczka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Urodziwa karteczka! Dziękuję za udział w wyzwaniu Paper Passion.

    OdpowiedzUsuń
  13. no i wyszła Ci całkiem fajna karteczka ;) - dziękuje za udział w wyzwaniu na blogu Paper Passion

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjna kartka. Dziękuje za udział w wyzwaniu w Kartkowym ABC.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super karteczka. Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Paper Passion:)

    OdpowiedzUsuń
  16. piękna:):) Dziękujemy DT Paper Passion :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna karteczka, dziękuję za udział w wyzwaniu Paper Passion, powodzenia

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię na moim blogu ;) Jak Ci się tutaj podoba, zostań na dłużej. Cieszy mnie także każde słowo, jakie zostawiasz po sobie w komentarzu.
Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka