wtorek, 2 października 2012

Dżem bananowy

Jakiś czas temu obiecałam wam, że pokażę wam jeszcze jeden przepis na dżemik, który odkryłam w tym roku. Oczywiście znów nie byłabym sobą, gdybym nie stworzyła swojej wersji przepisu, modyfikując kilka innych znalezionych w necie. 
Plusem tego dżemiku jest to, że można go zrobić o każdej porze roku, bo jak wiadomo banany są w sklepie cały czas. Ja użyłam owoców, które teoretycznie już były u schyłku swojego żywota, takie na dżemik są najlepsze.




 Dżem bananowy

Składniki:
1,5 kg bananów (waga bez skórki)
1 opakowanie żelfixu 2:1 (na kg owoców)
1/3 szklanki wody
3 łyżki miodu
2 łyżki cukru pudru (niekoniecznie)
1 łyżeczka cynamonu
sok z jednej cytryny

 Pokrojone w grubsze plasterki banany wrzucamy na patelnię, zalewamy wodą i sokiem z cytryny. Mieszamy i zagotowujemy. Dodajemy żelfix i doprowadzamy do wrzenia. Następnie dodajemy cynamon i miód oraz cukier (lepiej skosztować, czy nam ta słodkość odpowiada przed dodaniem cukru). Prażymy na patelni do momentu, aż większość kawałków bananów się rozpadnie, ale ciągle widać kawałki, a nie samą miazgę. 

Gorący dżem przelać do gorących słoików (przed nalaniem daję puste słoiki na 2 min. do mikrofalówki), zakręcać, ustawić do góry dnem i poczekać aż ostygną.

Oczywiście koniecznie należy zostawić jakieś resztki na patelni to zjedzenia od razu ;) 



6 komentarzy :

  1. Uwielbiam banany :) z chęcią wykorzystam przepis :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wyglada apetyczie ciekawe jak smakuje, bo ja za przetworzonymi bananami nie przepadam zbytnio.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie to musi być przepyszne mmmmm ... pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile słoiczków dżemu wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszły mi trzy takie jak na zdjęciu plus mała porcyjka na śniadanie ;)

      Usuń
  5. Wow! Do tego masz talent do przetworów. Lubie różne eksperymenty w kuchni szczególnie z przetworami. Zapisuję przepis. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię na moim blogu ;) Jak Ci się tutaj podoba, zostań na dłużej. Cieszy mnie także każde słowo, jakie zostawiasz po sobie w komentarzu.
Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka