poniedziałek, 30 czerwca 2014

Fioletowo imieninowo + mały kursik

O mojej miłości do kolorowych lakierów do paznokci pisałam już kiedyś tutaj. Posiadam ich takie ilości, że praktycznie cały rok co tydzień mogłabym nosić inny na paznokciach, albo nawet częściej dokonywać zmian :)


Tylko kiedy bym znalazła czas na tak częste malowanie pazurów? Za sprawą najnowszego wyzwania Artimeno, oraz faktu, że moje zbiory mediów scrapowych są niewielkie, postanowiłam przydzielić moim lakierkom inną funkcję. I w ramach tych zabaw powstała taka oto karteczka imieninowa.

Przyznam się, że efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył. Powstało tło z bardzo grubą, trochę plastikową powłoką, ciekawą w dotyku, a w dodatku w cieniowaniach kolorów, które bardzo przyciągają wzrok. Ciężko uchwycić ten efekt na zdjęciach, ale kobiety malujące paznokcie dokładnie wiedzą o co mi chodzi ;)


 Oczywiście kocham fiolety w ubraniach, makijażach i na paznokciach, więc takich też lakierów użyłam tutaj najwięcej. Tło wyszło ciemne, zdecydowane w barwach więc dla kontrastu dodałam białą koronkę i białe róże na tiulu.




Postanowiłam się z wami podzielić mini kursikiem, jak takie tło samodzielnie wykonać. Niestety, jak to ja, nie pomyślałam o tym wcześniej i nie robiłam fotek na bieżąco. Przy kolejnym razie, bo na pewno takie będą, uzupełnię opis.

KURS NA LAKIEROWANE TŁO

1. Przygotowujemy kawałek sztywnego papieru na  tło (ja używałam kartki technicznej, powinna to być gładka kartka) wielkości większej o min. 1 cm na każdym brzegu niż planowana baza kartki oraz kilka różnych lakierów do paznokci. Należy zwrócić uwagę, by lakiery były w miarę płynne. Ilość i kolory oczywiście dowolne. Zabezpieczamy podłoże najlepiej gazetą (lub starymi rysunkami dziecka jak u mnie :P) bo wycieki lakierów będą spore.


2. A teraz bawimy się w Picassa ;) Z każdego lakieru bezpośrednio z buteleczki wylewamy lakiery naprzemiennie kolorami w kilku chaotycznie lub regularnie rozmieszczonych miejscach. Robimy to w miarę szybko, bez zbędnej zwłoki i zastanowienia. Lakierów trzeba dość sporo nalać, bo im większe krople tym łatwiej i ciekawiej będą się mieszać nim zaschną.


3. Podnosimy w poziomie do góry  kartkę i kilkoma ruchami rozlewamy na boki większe kleksy lakierów.


4. Zginamy kartkę na pół starając się nie tworzyć zbyt mocno linii zgięcia. Następnie kolistymi ruchami wygładzamy zgiętą kartkę mieszając tym samym lakiery wewnątrz zgiętej strony. Na koniec "wypychamy" nadmiar lakieru na zewnątrz kierując się od środka kartki do każdego brzegu. Nadmiar lakieru wypłynie nam poza kartkę i wypełni każdą niezamalowaną jeszcze przestrzeń.


5. Od razu otwieramy kartkę i pozostawiamy do wyschnięcia, najlepiej na całą noc.

6. Po wyschnięciu przycinamy tło do wymaganej wielkości.

 7. Tło będzie posiadało oś symetrii, co można wykorzystać w pracy, bądź, tworząc większą bazę, użyć tylko połowy tła.


Mam nadzieję, że komuś spodoba się mój kursik. Koniecznie pochwalcie się w komentarzach swoimi dziełami i proszę o podanie linku do tej notki w swoim poście :) A inne prace, które stworzyłam z lakierowanym tłem, znajdziecie TUTAJ i TUTAJ :)


A wracając do mojej lakierowej pracy, zgłaszam ją na wyzwania:




I to już chyba wszystko na dziś :) Deszczowa pogoda za oknem odebrała mi natchnienie na wieczorne tworzenie więc zmykam pod kocyk i przed TV. 
Pozdrawiam gorąco wszystkich tuzaglądaczy :)



29 komentarzy :

  1. Och, och, och fantastyczne!!! Ja niettey ostatnimi czasy mam marne zasoby lakierowe wiec ciezko mi bedzie wyprobowac ale nie mowie nie :) Na pewno sprobuje i sie pochwale. Powiem Ci ze fajn to sobie wymyslilas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Daga :) Ja myślę, że coś tam napewno byś wyszperała w swoich zasobach. Będę czekać ;)

      Usuń
  2. Świetny pomysł, ja też niestety mam tylko lakier bezbarwny i brązowy, a wszystkie inne /stare/ wyrzuciłam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może właśnie te stare by się nadały ? Dziękuję za odwiedzinki :)

      Usuń
  3. Aniu! Fantastycznie Ci to wyszło. FANTASTYCZNIE!!
    Kurs też fajny, choć pewnie nie skorzystam, bo w przeciwieństwie do Ciebie niestety nie maluję pazurków;-) W przypływie szaleństwa lakieruję bezbarwnie:-))))
    Tobie życzę powodzenia z całego serca:-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :* No Jolu, na spore szaleństwo sobie pozwalasz ;)))) Cieszę się, że ci się kursik spodobał.

      Usuń
  4. Przepiękny! Napatrzeć się nie mogę, po prostu cudo!
    Dziękujemy za udział w wyzwaniu. DT Artimeno

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne i genialne w swojej prostocie !
    ale musisz dać więcej zdjęć bo nie do końca łapię ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdjęcia wkrótce ale jakby co, pytaj, wyjaśnię bardziej. Fakt, nie za bardzo opisywać umiem :)

      Usuń
  6. Ale super pomysł na takie tło. Świetnie wyszło. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW CUDEŃKO!!! jest niesamowita <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczna kartka, a tło niesamowite! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem pod wrażeniem - rewelacyjna karteczka !
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszło cudnie!
    Ja też byłam lakierową maniaczką, do dzisiaj mam chyba z 60 buteleczek lakierów (wszystkie zdatne do użycia, o dziwo).
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo! Dziękuję za zagłoszenie się do zabawy na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Efekt wspaniały! Kartka wyszła śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja praca wygląda magicznie! Dziękuję za kursik, sprawdzę swój stan lakierów i może potworzę coś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. genialne tło :) dziękuję za udział w wyzwaniu Diabelskiego Młyna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tło jest fantastyczne!!!!!!! I niepowtarzalne:) Dziękuję za wspólna zabawę, DT Artimeno.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tło jest niesamowite :) Bardzo mi sie podoba ;)
    Pozdrawiam
    DT Diabelski Młyn ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podoba! Tło jest mega oryginalne, a całość wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. normalnie SZOK!!!! jestem pod ogromnym wrażeniem! baaardzo mi się podoba i na pewno to wypróbuję! gratuluję genialnego pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie - wspaniałe i niepowtarzalne tło, efekt jest powalający. Piękna kartka. Kursik świetny w swojej prostocie wykonania. W związku z Twoją zgodą pozwoliłam skorzystać z kursiku i zapraszam do zobaczenia efektu w moim wykonaniu. http://kasia-haj.blogspot.com/2016/12/czas-na-swieta.html. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny efekt. U mnie lakiery też nie służą tylko do paznokci, ale tej metody nie próbowałam jeszcze :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię na moim blogu ;) Jak Ci się tutaj podoba, zostań na dłużej. Cieszy mnie także każde słowo, jakie zostawiasz po sobie w komentarzu.
Dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka